Gminny Ośrodek Kultury i Sportu Miłoradz - strona nieoficjalna

Strona klubowa

Zegar

Kalendarium

29

03-2024

piątek

30

03-2024

sobota

31

03-2024

niedziela

01

04-2024

pon.

02

04-2024

wtorek

03

04-2024

środa

04

04-2024

czwartek

Najnowsza galeria

Dzien Babci i Dziadka w Pogorzałej Wsi
Ładowanie...

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 2 gości

dzisiaj: 10, wczoraj: 14
ogółem: 707 816

statystyki szczegółowe

Aktualności

Dzień Babci i Dziadka w Pogorzałej Wsi

  • autor: W.Szczodrowska , 2015-01-30 08:30


Dnia 1.02.2015r. odbyła się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Na początku tej uroczystości zostali przywitani wszyscy przybyli goście przez Panią Wioletę Szczodrowską oraz Panią Sylwię Witek. Z okazji tego święta dzieci przygotowały występy i własnoręcznie zrobione upominki. Na tej imprezie przygrywała nam Pani Krystyna Jankowska. A także były konkursy specjalnie przygotowane dla babć.

 


Doroty 2015

  • autor: W.Puchalska , 2015-01-26 03:55

Dnia 24 stycznia  w  Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu w Miłoradzu  , w  trakcie  Uroczystej sesji  zostały rozdane coroczne nagrody "Doroty" . W tym roku jej laureatami  zostali

Pani Teresa Wółkiewicz

Pan Tadeusz Cegiełka 

Pan Ryszard Bolek 

Zostały  również  przyznane  nagrody i wyróżnienia  za  najpiękniejsze iluminacje świetlne posesji ,Nagrody Wręczyła Pani Przewodnicząca Gminnej Komisji Społecznej Mariola Gęsiarz .

Tradycyjnie nagrodzono też mieszkańców Gminy , którzy przygotowywali świąteczne posiłki .

Organizatorem tego wydarzenia był  Urząd Gminy oraz  Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Miłoradzu.

Szczególne podziękowania  dla Pana Emila Jędrzejewskiego  oraz Pani Anny Grabowskiej i Marty Nietrzebka , za  duży wkład i pomoc poniesioną podczas przygotowań do Uroczystości

zapraszamy do galerii zdjeć


XXXVII Międzynarodowy Konkurs plastyczny

  • autor: W.Puchalska, 2015-01-23 08:10

 

 

 

Międzynarodowy Konkurs Plastyczny dla Dzieci i Młodzieży

Moja Przygoda w Muzeum”– regulamin

 

 

 

Projekt adresowany jest do dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 19 lat.

 

Obszarem realizacji Projektu mogą być: muzea sztuki, historyczne, archeologiczne, etnograficzne, przyrodnicze, techniki, rzemiosła, biograficzne i inne, a także muzea na otwartym powietrzu oraz galerie sztuki, jak również ekspozycje o charakterze muzealnym prezentowane w innej, niż muzealna, przestrzeni wystawienniczej. Uczestnicy mogą realizować projekty artystyczne w ramach zajęć szkolnych, lub zajęć w instytucjach i ośrodkach kultury.

 

Uczestnicy Projektu powinni poznać zbiory określonego muzeum lub galerii. Wykonać jedną lub więcej prac z zakresu sztuk wizualnych związanych tematycznie z wybranym eksponatem lub zespołem eksponatów, oddać nastrój i atmosferę towarzyszącą zwiedzaniu ekspozycji, bądź specyfikę działalności danej instytucji. Uczestnik Projektu powinien zatem dokonać wyboru, co z obszaru realizacji Projektu wywarło na nim największe wrażenie i przedstawić to w swojej wizji artystycznej.

 

 

Technika wykonanych prac, w tym form przestrzennych i multimediów (grafika komputerowa, film) jest dowolna, jednak temat pracy powinien być zainspirowany wizytą w instytucji, którą wymieniono powyżej, jako obszar realizacji Projektu.

 

Akceptowane prace:

 

  • prace na powierzchni płaskiej (malarstwo, grafika, rysunek i in. ) o formacie nie mniejszym niż A4 i nie większym niż A1 (prac wykonanych na płaszczyźnie nie należy oprawiać ani podklejać)

  • formy przestrzenne o wymiarze nie przekraczającym 50x50 cm.

  • grafika komputerowa - wydruk o formacie nie mniejszym niż A4 i nie większym niż A1

  • multimedia – płyta CD/DVD (filmy maks. do 3 min, nagrane w formacie MPEG-4)

 

 

Prace muszą zawierać podane bardzo czytelnie informacje:

 

  • pełne imię i nazwisko autora pracy

  • dokładny wiek autora pracy

  • tytuł pracy

  • nazwę i adres szkoły bądź instytucji kierującej prace na Konkurs

  • pełne imię i nazwisko opiekuna plastycznego

 

 

 

 

Muzea, szkoły, instytucje i ośrodki kultury ustalają formy organizacyjne oraz zakres upowszechniania i przebiegu Projektu na ich terenie. Dopuszcza się możliwość indywidualnego przysłania prac. Organizator Projektu zastrzega sobie prawo do wstępnej kwalifikacji prac do Konkursu.

 

 

Prace należy przysyłać na finał Konkursu do końca czerwca danego roku na adres:

 

MUZEUM OKRĘGOWE W TORUNIU

DZIAŁ EDUKACJI

RYNEK STAROMIEJSKI 1

87 – 100 TORUŃ

tel. (056) 66 05 632; fax (056) 622-40-29

www.muzeum.torun.pl; edukacja@muzeum.torun.pl

 

 

Przegląd nadesłanych w ramach Projektu prac odbywać się będzie na początku lipca każdego roku. Specjaliści z zakresu sztuki, muzealnictwa i pedagogiki (Jury Konkursu) przyznają równorzędne nagrody i równorzędne wyróżnienia w czterech kategoriach wiekowych: 5-9 lat, 10-12 lat, 13-15 lat, 16-19 lat, oraz zakwalifikują ok. 200 najlepszych prac na wystawę pokonkursową. Informacje o przyznanych nagrodach, wyróżnieniach i kwalifikacji na wystawę zostaną przesłane pocztą.

Nagrodzeni uczniowie i ich opiekunowie zostaną zaproszeni na Galę podsumowującą Projekt (około połowy września danego roku) połączoną z wręczeniem nagród, wernisażem wystawy, panelem dyskusyjnym i warsztatami. Wyróżnienia i dyplomy dla uczestników, których prace zostały zakwalifikowane na wystawę, zostaną przesłane pocztą.

 

 

Uwagi organizatora:

  • prace plastyczne nadesłane na Międzynarodowy Konkurs nie będą zwracane autorom i przechodzą na własność organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do swobodnego dysponowania pracami, m. in. nieodpłatnego reprodukowania prac w celach reklamowych (w prasie, TV, katalogach, folderach, innych wydawnictwach promujących Projekt oraz na stronie internetowej Muzeum Okręgowego w Toruniu);

  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia zaistniałe podczas transportu prac;

  • prac nie wolno podklejać ani oprawiać;

  • prace plastyczne wykonane z materiałów mogących być zagrożeniem dla zbiorów muzealnych nie będą dopuszczone do Konkursu;

  • zagadnienia nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator;

 

 

 

 

 

 


Bezpłatne szkolenie

  • autor: W.Puchalska, 2015-01-21 11:55

Zapraszamy na szkolenie
udział w szkoleniu jest bezpłatny
Budowanie społeczności lokalnych poprzez kulturę
31.01.15 godz. 10.00 do 17.00
Siedziba Kaszubskiego Uniwersytetu Ludowego, Wieżyca
Osoby, które już działają lub planują działać w swojej społeczności; pracowników instytucji kultury, członków lokalnych stowarzyszeń oraz grup nieformalnych, animatorów lokalnych społeczności.
Jakie są cele kultury?
Czego ludzie szukają w wydarzeniach kulturalnych?...

Jak organizować efektywne działania i jak je planować?
Czym dysponujemy?
Kto jest naszym sprzymierzeńcem?
Kompleksowe wsparcie szkoleniowe i doradztwo dla instytucji kultury, organizacji pozarządowych i grup nieformalnych działających w sektorze kultury na terenie Gdańska, Metropolii i regionu województwa pomorskiego.
Lena Rogowska
trenerka, animatorka kultury, raperka. Współzałożycielka i prezeska zarządu Stowarzyszenia Praktyków Kultury. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu projektów artystyczno-społecznych i animacji kultury adresowanych do społeczności lokalnych.
Zagadanienia

:
www.kul.org.pl
lub on-line pod adresem:
http://goo.gl/forms/o8ZqZikt66
Zapisy trwają do 23.01.2015.

 


Konkurs

  • autor: W.Puchalska, 2015-01-19 09:10
 
 
Konkurs “Polska Wieś – dziedzictwo i przyszłość”
.entry-meta { display: none; } article { margin-bottom: 64px; }

http://fdpa.org.pl/konkurs-polska-wies-dziedzictwo-i-przyszlosc/http://fdpa.org.pl/konkurs-polska-wies-dziedzictwo-i-przyszlosc/

 

olska wieś i rolnictwo są istotną częścią naszej tożsamości. Szczególną ich wartością jest dziedzictwo kulturowe, na które składają się dorobek materialny i duchowy poprzednich pokoleń oraz dorobek naszych czasów. Dziedzictwo polskiej wsi to nie tylko architektura, sztuka, ale także tradycyjne obrzędy, zwyczaje oraz formy gospodarowania (sposoby uprawy, tradycyjne gatunki hodowanych zwierząt i uprawianych roślin). Niewiele z tych elementów przetrwało i zachowało się dla przyszłych pokoleń. Dlatego tak ważne są działania, których celem jest ochrona spuścizny po naszych przodkach.

Fundacja na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa wspólnie z Wydawnictwem Naukowym Scholar po raz pierwszy ogłosiła w lutym 2009 r. I edycję konkursu na prace dotyczące polskiego rolnictwa
i obszarów wiejskich pod nazwą „Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość”, by promować polskie rolnictwo, problematykę związaną z obszarami wiejskimi i dziedzictwem kulturowym oraz wzbogacać debatę publiczną na temat polskiej wsi.

Prace nadesłane przez uczestników zainteresowanych tematyką konkursu są oceniane przez Kapitułę Konkursu w dwóch kategoriach, pierwsza – prace naukowe, popularno-naukowe i inne prezentujące szczególnie inspirujące i innowacyjne spojrzenie na problematykę rozwoju wsi, druga -prace prezentujące dorobek kulturowy kraju i regionu, opisujące inicjatywy lokalne, dziedzictwo historyczne wsi (monografie wsi, archiwalne zbiory zdjęć stanowiące element dokumentacji, pamiętniki) oraz prace ilustrujące przykład sukcesu w rozwoju polskiej wsi.

W skład Kapituły wchodzą wybitni naukowcy, zaangażowani w promocję polskiego rolnictwa
i dorobku kulturowego wsi. Wśród jej członków znajdują się: prof. dr hab. Jerzy Wilkin (przewodniczący Kapituły), dr Andrzej Hałasiewicz, dr Dorota Klepacka-Kołodziejska, dr Barbara Perepeczko, prof. dr hab.Józef Styk, oraz prof. dr hab. Roch Sulima.

Zgodnie z regulaminem laureaci otrzymują nagrody pieniężne w wysokości 5 tys. pln oraz możliwość wydania nagrodzonej pracy, w nakładzie ustalonym przez Kapitułę Konkursu, w Wydawnictwie Naukowym Scholar.

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W VI EDYCJI KONKURSU

DOKUMENTY KONKURSOWE:
Ogłoszenie
Regulamin
Karta Zgłoszenia

  

arrow

 

 

 

 

 

 

   

Dzień Babci i Dziadka w Starej Kościelnicy

  • autor: W.Puchalska , 2015-01-17 14:57

Dnia 16 stycznia   w  Starej Kościelnicy odbyła  się Uroczystość związana  ze  świętem Babci i Dziadka.  Licznie przybyli jubilaci obejrzeli występy dzieci , które przygotowała  Pani Renia Topór  oraz otrzymali kwiaty i słodkie upominki. W spotkaniu  uczestniczył również Wójt Gminy Miłoradz Pan Arkadiusz Skorek , Pani Przewodnicząca Rady Gminy Miłoradz Dominika Wróbel  oraz Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu Pani Wiesława Puchalska

W przygotowaniach Uroczystości brały udział Panie  z Koła  Gospodyń oraz  Pani Radna M. Wiśniewska


zaproszenie

  • autor: W.Puchalska, 2015-01-16 08:34

Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Miłoradzu zaprasza dzieci  do nauki zumby. Koszt - 5 zł od osoby .

Zapisy w GOKiS


Archiwum aktualności